Sortida fi d’etapa: Bilbao

Finalment ha arribat l’esperada sortida a Bilbao, l’activitat de final de curs, del Projecte de Recerca, de l’alumnat de 4t d’ESO!

La setmana de l’11 al 15 de juny ha tingut lloc la sortida a Bilbo i Donostia que tanca les activitats acadèmiques –i també lúdiques- del darrer curs d’ESO.

Els nois i noies de 4t hem fet el viatge amb el seu tutor, Xavier Burgués i la professora de català, Maite Nadal.

Arribem a Bilbao al migdia. La ciutat ens rep amb un dia fresquet però amb un cel clar que ens anima a  agafar el funicular de Artxanda per pujar aquesta muntanya i contemplar la meravellosa panoràmica de la ciutat als nostres peus. Acabem la tarda passejant pel passeig al costat de la Ría de Bilbao tan emblemàtica per a la ciutat.

Dimarts, un dia ennuvolat i plujós, al matí anem a fer la visita de l’estadi de futbol Atlètic Club …….., l’estadi de Sant Mamés on hem realitzat una visita guiada podent visitar fins i tot les llotges VIP del camp.

Al migdia, acaronats per un cel que deixava entreveure ja tímids raig de sol vam anar a fer la visita més especial del viatge, el Museu Guggenheim. Va ser una visita guiada força interessant ja que és un edifici molt impressionant. Impressionant també l’escultura Puppy –cadell- de l’artista Jeff Koons de que presideix l’entrada. A més del museu, van visitar les exposicions temporals, dedicades a l’art xinès i al pintor Marc Chagall, pintor surrealista francès, d’origen bielorús.

Desprès de tanta cultura, vesprada lliure per passejar per la ciutat.

Dimecres, acompanyats d’un dia fred i ventós, anem a visitar Donostia. Passeig ben gelats per la bonica ciutat i, com no podia ser menys, remullada a la platja de la Conxa tot desafiant l’aigua freda del mar Cantàbric.

Dijous, un dia clar i assolellat, vam visitar el Museu Marítim. Amb una visita guiada molt interessant vam conèixer la impressionant transformació de la ciutat que ha passat de ser industrial – i altament contaminada – a una ciutat capdavantera a nivell cultural i de serveis turístics. A la tarda hem anat fins a Portugalete  a visitar el Puente Bizkaia – Puente Colgante  de Portugalete- el transbordador més antic del món – inaugurat l’any 1893- que encara segueix en funcionament i que fou declarat Patrimoni de la Humanitat l’any 2006- Aquest pont uneix Getxo i Portugalete. Nosaltres l’hem travessat amb la gòndola flotant i també des de dalt del pont, a 61 metres d’alçada des del riu Nervión. Unes vistes impressionants!

Sopar i passejada nocturna per una ciutat tranquil·la que ja hem fet nostra.

Divendres, dia de comiat que dediquem a anar a visitar la basílica de Nuestra Señora de Begoña, patrona de Bilbao i de Bizkaia i a passejar per la ciutat fins a l’hora de tornada.

Han estat uns dies genials, plens de bones vivències i de records que ens acompanyaran com a grup! Una bona experiència!

Alumnat de 4t d’ESO

Xavier Burgués i Maite Nadal

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>